دریافت نرخ ارز
در تلگرام
واحد پولی استرالیا
    واحد پولی استرالیا

    واحد پولی استرالیا: دلار استرالیا

    پنج شنبه بیست و ششم بهمن ماه 1396

دلار استرالیا (در انگلیسی: Australian Dollar) نام واحد پول کشور استرالیا است که به اختصار AUD اِی یو دی نامیده می‌شود. دلار استرالیا در کشورها و مناطق زیر نیز استفاده می‌شود: کیریباتی، جزایر نورفولک، جزایر کریستیَن. هر دلار استرالیا از یکصد سِنت تشکیل می‌شود.

سکه‌ها: پنج سنتی، ده سنتی، بیست سنتی، پنجاه سنتی، یک دلاری و دو دولاری. سکه‌های یک و دو دلاری زرد رنگ و بقیه نقره‌ای رنگ هستند. تمام سکه‌ها در یک طرف نقش ملکه الیزابت دوم را دارند.

اسکناس‌های کاغذی: پنج دلاری، ده دلاری، بیست دلاری، پنجاه دلاری و صد دلاری.

۵ استرالیایی ۱۰ استرالیایی ۲۰ استرالیایی ۵۰ استرالیایی ۱۰۰ استرالیایی

ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا در سال ۲۰۰۰ کمتر از ۰٫۵ بوده که در سال ۲۰۰۷ با رشدی زیاد به ۰٫۸ رسیده است. یک دلار استرالیا در ایران بیش از ۲۸۰۰۰ ریال خرید و فروش می‌شود.

کد پول کشور استرالیا ۴۲۱۷ است که از سه اختصار بین اللملی تشکیل و تاریخ صدور و سند پول به تأیید سازمان بین‌المللی استاندارد یا (ISO International Organization for Standardization) می‌رسد. اختصار کد پولی کشور استرالیا AUD که معمولاً با علامت اختصاری $.A یا بصورت غیررسمی AU$ نمایش داده می‌شود. دلار استرالیا، ششمین ارز مبادلات تجاری در بازار بورس جهانی بشمار می‌رود. این دلار به ترتیب پس از دلار آمریکا، یورو، ین، پوند استرلینگ، و فرانک سویس در مبادلات ارزی جهانی کاربرد دارد.

دلار استرالیا از جهت نرخ بهره بالا در این کشور، عدم مداخله دولت در بازار سهام خارجی، تثبیت اقتصاد و دولت، و سود معاملات بازرگانی بویژه با کشورهای آسیایی در سطح جهان مطرح است.

برای مشاهده نرخ دلار استرالیا کلیک کنید